En vecka med det bruna läderbakstycket

En rubrik som denna kanske oavsiktligt drar till sig fel målgrupp via sökmotorer, men hey, the more the merrier, eller hur?

När jag emottog LG G4 från LG:s PR-byrå var den bestyckad med det svarta läderbakstycket, som var precis det jag ville ha. Har aldrig känt att jag haft lust eller behov av att jaga rätt på fler bakstycken för att det svarta ”är” liksom ”jag”. Det ligger närmast stilen jag kan påstås utöva av någon form av modeperspektiv, och har en hårdrocksattityd. På lanseringen fick jag såklart känna på alla de varianter som skulle skeppas till norden, men det var ju såklart ett tag sedan, så man kan inte riktigt lita på taktila minnen från ye olde times.

Förra veckan fick jag den bruna varianten hemskickad för test, så jag smackade på den direkt. Det omedelbara intrycket vid ren eyeballing var att det är en helt annan porösitet i ytskicktet. Lädret är mjukare än på den svarta varianten, och levererades med ett pack små hack i sig trots obruten förpackning. Detta indikerar från start att det bruna bakstycket är känsligare än det svarta i aspekten yttre påverkan, och finporigheten ger känslan av att det lättare fastnar smuts på det. Något jag i nuläget inte kan varken bekräfta eller dementera eftersom 1) Jag har sjukt bra handhygien och 2) dude/dudette, det har bara gått knappt en vecka.

20150915_061808 20150915_061813

Känslan är också annorlunda. Det bruna bakstycket är mjukare än det svarta. Det innebär att det är en skönare känsla emot huden, men greppet blir lidande i jämförelse.

Mina kollegor på jobbet gav mig stilpoäng för det bruna skalet, som enligt dem såg lite mer elegant ut än det svarta. Jag kommer dock att gå tillbaka till det svarta bakstycket inom kort. Det har inte åldrats nämnvärt sedan jag fick LG G4, och då har jag inte gjort något för att underhålla dess lädertextur.

20150915_061738 20150915_061754

Om wingman666

Följ mig på G+ https://plus.google.com/+PatrikKarlssonMobileScience eller Twitter @patrikcarlsson1 för att aldrig missa en bloggpost!
Det här inlägget postades i LG G4, Tillbehör och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

