LG G4 och batteriet efter första urladdningen från 100%

När jag kom hem från jobbet hade jag 7% kvar av batteriet efter att ha använt telefonen som jag vanligtvis brukar. Min totala skärmtid var vid tillfället 3 timmar och 40 minuter med 50% skärmstyrka. Av den tiden hade jag spelat ordspelet Highrise Heroes (Humble Bundle-edition) i 1h och 8 minuter. Det är inte ett grafiskt krävande spel på något sätt. Ett extrabatteri eller en extraladdare på jobbet är alltså ett krav för en gamer. Men det visste jag egentligen redan. G3 hade inte bra batteritid med sina 3000 mAh (jämfört med mitt hjärtas fröjd G Flex, som förvisso hade 720p OLED-skärm och 3500 mAh), så jag förväntade mig inte underverk av G4 heller med samma milliamperetimmars batterikapacitet och upplösning som G3.

För en person som inte spelar mobilspel är denna telefon säkerligen guld. Med återintåget av GRAM (Graphic RAM) som introducerades med LG G2 vilar processorn om inget rör sig på skärmen. ”Artikelforskaren” och ”forumnörden” har således många timmar skärmtid framför sig med G4. Jag är förvisso den personen också, med tillägg av spel. Då blir det lite värre såklart. Jag hoppas att om man i framtiden inte vill satsa på fetare batterier och ändå envisas med en så högupplöst skärm åtminstone väljer OLED-panel i framtiden, då LG är mästare på denna skärmtyp inom TV-sektorn.

2015-05-20 15.12.54 2015-05-20 15.13.31 2015-05-20 15.13.43 2015-05-20 15.13.49 2015-05-20 15.13.57

Återkommer i batterifrågan om någon vecka i fråga om resultatförändring åt något håll, då allt bör ha satt sig som det ska.

Om wingman666

Följ mig på G+ https://plus.google.com/+PatrikKarlssonMobileScience eller Twitter @patrikcarlsson1 för att aldrig missa en bloggpost!
Det här inlägget postades i LG G4 och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till LG G4 och batteriet efter första urladdningen från 100%

  1. Det är inte dåligt och det kan vara bättre

Kommentera

