Förberedelser inför LG G Flex 2

När man väntar på något kan det ibland verka som om någon högre makt medvetet hindrar tidens kugghjul från att flyta på i ett bra tempo. När jag skriver detta är G Flex 2 släppt i Korea, och efterföljande marknader väntar på lansering. Eftersom det har nämnts Q1 så kan det inte vara så långt kvar innan den lanseras.

Redan nu finns TPU-skal och diverse plånbokscase att inhandla på eBay. Jag köpte ett svart TPU-skal ur den beprövade S-line-serien: http://www.ebay.com/itm/S-Line-Soft-GEL-Rubber-Case-TPU-Cover-Flexible-Slim-Skin-For-LG-G-Flex-2-LS996-/201264061637?

Egentligen föredrar jag nakna telefoner, då jag extremt sällan tappar dem. Jag har till exempel aldrig spräckt en skärm, och bara för att lagen för maximal jävlighet från och med denna mening (häpp!) har aktiverats så känner jag att det är säkrast att köra på med skal. Även en kondom fyller en funktion fastän den inte känns lika bra, liksom. Eller för att omfrasera. Trygghetskänslan ger lika mycket tillbaka som känslan man tappar somatosensoriskt med ett skal (erkänn att jag fick dig att googla).

Eftersom G Flex 2 verkar lanseras med futtiga 16 GB minne (förutom en operatörsexklusiv version i USA), så har jag i den ritualistiska förberedelseceremonin inhandlat ett 128 GB sdkort, klass 10*. På detta fantastiska lilla kort är tanken att jag ska lagra fotografier och filmer, då internminnet minst sagt är begränsat om man som undertecknad vill ha ett rätt stort antal spel och flertalet appar installerade för att bära mig genom vardagsbestyren. Och ta ett och annat foto. Och filma lite. För det vill man ju. Och offlinemusik. I bra kvalitet. Till syvende och sist hänger det på apputvecklarna om man som användare tillåts flytta appdata till externa sdkort (och då menar jag utan root och Folder Mount: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.devasque.fmount). I dagsläget så kan man flytta nästan samtliga Humble Bundle-mobilspel till ett externt sdkort utan att behöva root, men det är tyvärr värre med spelen som finns i Play Store generellt.

Jag har rätt stora förväntningar på G Flex 2, och hoppas att den verkligen är den hårdvarubest som jag längtar efter. Snapdragon 810 är väl såklart det jag funderar mest kring, efter ryktescirkusen (se tidigare inlägg för mer om det), men även hur pass bra batteritiden blir trots en kapacitetsminskning jämfört med första G Flex, som satte en ny standard för mig.

Ännu har inget officiellt datum för nordisk lansering suttits av LG, men jag kommer att basunera ut det så snart jag hör något.

*https://www.sdcard.org/developers/overview/speed_class/index.html

 

 

Om wingman666

Följ mig på G+ https://plus.google.com/+PatrikKarlssonMobileScience eller Twitter @patrikcarlsson1 för att aldrig missa en bloggpost!
Det här inlägget postades i LG G Flex 2 och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

