Ett knapphänt inlägg om en powerknapp som förhoppningsvis leder till grupptryck

Egentligen ska man ju inte höja G Watch R till skyarna för ett den faktiskt har en powerknapp. För det är ju förra G Watch som ska kritiseras för att den INTE har en. Med det sagt, och med tanke på hur sällan jag upplever att snitteknikentusiasten faktiskt läser bruksanvisningarna till sina elektronikprodukter (källa: absolut ingen, ren fördom, självupplevelse), så har jag gjort en kort film om vilka funktioner powerknappen på G Watch R kan ta genvägar till (nej, jag har inte heller läst bruksanvisningen så det kanske inte står något om detta där ;P).

Filmens innehåll: Håll in powerknappen (när urtavlan är tänd) för att komma direkt till inställningar. Dubbeltryck leder till Theater mode (släckt skärm, vibrationer avstängda). Enkeltryck från det läget ger en symbol som visar att den faktiskt är i mute-läge. Dubbeltryck från det läget återgår till vanligt läge med tänd skärm och vibrationer.

https://www.youtube.com/watch?v=Fz7XnHEitUk

Tack vare att man lätt kan slå av och på G Watch R över natten utan att blanda in laddstationen (som var förra generationens G Watch stora klumpiga föregångare till powerknappen) så räcker det att man laddar klockan cirka var tredje dag. I alla fall med mitt användande, och med always on bortsett från den nämnda nattliga avstängningen.

Om wingman666

Följ mig på G+ https://plus.google.com/+PatrikKarlssonMobileScience eller Twitter @patrikcarlsson1 för att aldrig missa en bloggpost!
Det här inlägget postades i Android Wear, LG G Watch R och har märkts med etiketterna , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Ett knapphänt inlägg om en powerknapp som förhoppningsvis leder till grupptryck

  1. 63norr skriver:

    Reblogga detta på 63° nord och kommenterade:
    Här har Patrik summerat poängen med knappen på LG G Watch R väldigt bra. Känner mig lite efterbliven då jag inte tänkt så innan, men självklart är det LG G Watch som är avarten som saknade knapp.

    Oavsett kan jag inte undgå att höja LG G Watchs knapp till skyarna!

    När Patrik går igenom alla funktioner för knappen inser jag att jag missat att skriva om snabbvägen till inställningarna.

  2. Martin Howe skriver:

    Årets mest fyndiga rubrik?
    Redan nu..! 😆 👏

Kommentera

