En av de största anledningarna att välja just G3 – Kameran!

Sitter här röd som en kräfta efter tre dagar av sol, bad, grillande och ölprovande. Jag senarelade med flit detta kamerainlägg då vädret här borta fram tills min semester bara bestod av grå väta. Helgen till semestern slog det om, då jag håller mig väl med vädergudarna av någon outgrundlig anledning. Förmodligen önskar de ända mitt liv medelst malignt melanom, men får jag bara sänka en bira och grilla djur så känns det ändå helt okej för min del. Men nog om detta, dags att kolla in LG G3:s kamera! Samtliga foton i detta inlägg är plåtat med G3.

Humlor, för vi LG Ambassadörer har inget annat att plåta. ;)

Humlor, för vi LG Ambassadörer har inget annat att plåta. 😉

Västerås vanligaste motiv, Svartåvyn.

Västerås vanligaste motiv, Svartåvyn.

Kameran är en av G3:s absolut största styrkor. Det var väl femtio-femtio bra eller anus hos tyckarna vad gällde åsikter om G2:s kamera, som hade OIS (optical image stabilizer), vilket gav sorgligt bra bilder på stillastående motiv men ”oljemålning vid flygplansturbin” för rörliga diton. Då LG lyssnat på kritiken har de vidareutvecklat OIS, som de nu kallar OIS+ för att ingen ska råka ta fel och dessutom tagit en laserfokus från en robotdammsugarmodell som aldrig faktiskt realiserades på marknaden. Laserfokusen fungerar ungefär som när fladdermöss avståndsbedömer objekt med hjälp av ljud, som studsar tillbaka och slutsatser kan dras angående avståndet. Optiken ställer in sig med den datan och vips, poff, en perfekt bildjävel nästan varje gång (även rörliga objekt såsom sparkcyklande barn som ni såg i tidigare inlägg). Även i mörkare förhållanden blir bilderna mycket bättre än jag hade förväntat mig. Dock kan oljemålningskänslan dyka ut om man tar bilder i mörker helt utan blixt om det vill sig illa med ljuskällan.

Exempel på oljemålning, klar minoritet av bilderna.

Exempel på oljemålning, klar minoritet av bilderna.

Samma kväll, med fokus på ljuskällan. Perfection!

Samma kväll, med fokus på ljuskällan. Perfection!

Detta är anledningen till ett semesterplanerat kamerainlägg. (Sussi, jag levlade upp vädret till min semester i alla fall! :D)

Detta är anledningen till ett semesterplanerat kamerainlägg. (Sussi, jag levlade upp vädret till min semester i alla fall! :D)

Vidare i enlighet med konceptet att simple is the new smart återfinner man relativt få inställningar i kameran jämfört med exempelvis G2 och G Flex, se min lilla screengrabvideo här: http://www.youtube.com/watch?v=_r487NS71ks
men trots förenklade inställningar så tror jag inte att gemene man hittar så mycket att klaga på, sannerligen är jag ingen fotograf men lyckas ändå med 98% av alla avknäppningar och mina vänner får nästan skämmas av ödmjukhet när de visar bilder när vi plåtar samma motiv.

2014-07-05 13.58.30 2014-07-05 14.13.23 2014-07-05 15.41.55 2014-07-05 20.02.37

Även selfies blir bättre med denna kamera, och det är inte bara för att jag är en underskön varelse. Multipla linser ser till att bilden blir så stabil den bara kan bli, och ett förskönande filter gör att av samhället ickeacceptabla hudanomalier enkelt kan cafépressbortstädas med ett utjämnande reglage. Självklart använde jag förnuftet när jag plåtade denna bild, vars inställningar aldrig kommer att avslöjas (eller möjligtvis på min dödsbädd när sagda melanom uppstått).
2014-06-28 16.18.24

Jag testade även att filma en snutt i bilen hem från replokalen, i helkasst typiskt svenskt midsommarväder. Självklart är ursprungsfilen tre miljarder gånger bättre innan Google har komprimerat den till intighet, men den ger er ändå en idé: http://youtu.be/RtFXVUkduAc

2014-07-04 17.25.48 2014-07-04 20.43.36 2014-07-04 20.46.16 2014-07-05 11.25.57

Som avslutning, innan jag återgår till mitt liv som lätt ölmarinerad kräfta in the prime of the swedish summer vacation lämnar jag er med den officiella reklamfilmen för kamerafunktionen på LG G3: https://www.youtube.com/watch?v=FdD0a2beUXY&feature=youtu.be

ps. Såhär vart bilderna från min screengrabvideo om någon undrar:
2014-07-09 12.09.34 2014-07-09 12.09.43 2014-07-09 12.10.14

Om wingman666

Följ mig på G+ https://plus.google.com/+PatrikKarlssonMobileScience eller Twitter @patrikcarlsson1 för att aldrig missa en bloggpost!
Det här inlägget postades i LG G3 och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

