Läsarfrågor om LG G3

”Tjena!

Först av allt vill jag tacka för väldigt intressant och lärorik läsning. Jag är nämligen en WindowsPhone användare (senast Lumia 925 och 1520) som blivit erbjuden att använda LG G3. Iom att detta (troligtvis) kommer att bli min längsta period med Android och även med en LG produkt så uppskattar dina djupgående recensioner och tips på appar. Eller ja, du nämner några iaf…

Nu är det så att jag naturligtvis har några frågor som jag önskar få besvarade.

Frågor:
1. Varför kan jag inte installera OneNote och Officer Mobile från Microsoft? Jag får/fick information om att min enhet inte är kompatibel..! (Polarens M8 fixar det)
2. Nästa fråga gäller kameran och dess inställningar. Jag saknar flera ”lägen”, exempelvis sport, natt, mfl. Dessutom vill jag kunna ändra ISO, mm. Jag kan inte hitta dessa inställningar… Har jag missat dem?
3. NFC. Hur delar jag en webbsida med denna teknik?

Det var allt för nu, tack på förhand!

/Martin”

Svar: Tack Martin, kul att du gillar bloggen! Vi hoppar direkt till frågorna.

1. Eftersom både HTC M8 och LG G3 kör samma SoC så får man anta att det är G3:s höga upplösning som gör att utvecklaren inte vill ge stöd till den. Kanske ser appen inte bra ut i QuadHD? Det är hur som helst utvecklaren som valt att sätta G3 som inkompatibel.

2. Du har inte missat dem. I sin ambition att förenkla för användaren (i detta fall kanske lite för mycket för exempelvis din preferens) så har inställningarna reducerats och ersatts med automation. På gott och ont. Kolla dock in min kollegas kameratest, då jag ännu inte hunnit göra något saftigt ur kameraperspektiv: http://www.youtube.com/watch?v=Gc-paQQY7z8

3. Slå på NFC på båda telefoner. Gå in på en sida/ett innehåll du vill dela, exempelvis ett YouTubeklipp. Tryck telefonerna mot varandra (rygg mot rygg). En ”beamruta” kommer visas där det står att du ska trycka för att dela innehåll. Trycker du nu så kommer den andra telefonen direkt spela upp klippet.

—————————————————

Fråga: ”Tjena, grym blogg. Fråga; Vet du om den kan Miracasta från telefonen i dess fulla upplösning till tv? Har köpt en 4K-tv så skulle vara kul att veta om telefonen kan maxa.”

Svar: Hej Michael och tack för positiv feedback!
Som Miracast är uppbyggd är maxupplösningen just nu 1080p. Det är klart att tekniken kommer att utvecklas, men det hjälper ju tyvärr inte dig här och nu. På Slimport-sidan krävs det förvisso en adapter, men med en sådan finns det stöd så att du kan maxa teveupplevelsen: http://news.analogix.com/press-release/product-news/analogix-announces-availability-slimport-4k-product-line

Om wingman666

Följ mig på G+ https://plus.google.com/+PatrikKarlssonMobileScience eller Twitter @patrikcarlsson1 för att aldrig missa en bloggpost!
Det här inlägget postades i LG G3 och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Läsarfrågor om LG G3

  1. cechise skriver:

    Tjena. Jag har en fråga som du kanske kan svara på. Hur blir man av med McAfee och det där ”Family protection”?

    • wingman666 skriver:

      Det blir du dessvärre inte. Du kan strunta i att aktivera den. Alla LG G3-ägare har en femårig gratislicens, och denna version av McAfee är specialdesignat i samarbete med LG, och den verkar vara en lika integrerad app i rommen som till exempel YouTube. Du kan säkert frysa den i Titanium Backup eller strypa åt den med Greenify om du har root, men är den inte aktiverad ska den inte dra någonting. Jag provkör den just nu och tycker inte att den på något vis påverkar prestanda eller batteritid negativt. Man kan tycka att det borde framgå att den är gratis, för utan den vetskapen skulle jag inte heller aktiverat den.

Kommentera

